DOLAR 48,8780 ▲ %0,29
Şanlıurfa
☀18,5°

Memur ve emeklinin zam oranı belli oldu

TÜİK, yıllık enflasyonu yüzde 78 olarak açıkladı. Memur maaşına enflasyon farkı sonrası yüzde 41 zam yapılacak. En düşük memur maaşı 9 bin 26 lira civarına yükselecek.
Yayınlanma: 04.07.2022 - 07:45
Güncellenme: 08.10.2026 - 06:15
Haber Editörü: Excel aktarımı
Memur ve emeklinin zam oranı belli oldu

ŞANLIURFA- Türkiye İstatistik Kurumu'nun enflasyon verilerini açıklamasıyla memur ve emeklilerin zam oranı netleşti. Yüzde 7 toplu sözleşme zammı ve 6 aylık enflasyon farkı maaşa yansıyacak. 

Maaşlar hesaplara 8 Temmuz'da yatırılacak. Ayrıca SSK ve Bağ-Kur emeklileri de 6 aylık enflasyon oranı kadar zam almış olacak.

Toplu sözleşme gereğince, enflasyon farkı 6 aylık dilimler halinde hesaplanıyor. Zam öncesi en düşük memur maaşı 6429, en düşük emur emeklisi maaşı ise 4289 liraydı. Enflasyon farkıyla memur maaşına yüzde 41, emekli maaşına ise yüzde 42 zam yapılacak. En düşük memur maaşı 9 bin 26 lira civarına yükselecek.

SSK ve BAĞ-KUR emeklileri ise 6 aylık enflasyon oranı kadar zam alacak.

BİHA


💬 Fikrini Belirt: Yorum Yaz

💬 Okuyucu Yorumları (0)

Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yaz!

Haber İhbarıE-posta BülteniEtkinlik TakvimiCanlı GelişmelerOlay HaritasıSpor Merkezi